In Nieuws, Nieuws VR 1, Nieuws Vrouwen

Net als vorige seizoen in de 2e klasse zijn de vrouwen van Jodan Boys er ook dit jaar in geslaagd om kampioen te worden. Na 1 jaar in de 1e klasse gespeeld te hebben zal Jodan Boys Vrouwen 1 in het nieuwe seizoen te bewonderen zijn in de Hoofdklasse, het tweede amateurniveau in Nederland.

De doelstelling voor dit seizoen was zo lang mogelijk bovenin meedraaien en als het even zou lukken een periodetitel pakken. De vrouwen hebben de verwachtingen meer dan waargemaakt. Hoe het seizoen precies is verlopen kunt u lezen in het volgende jaaroverzicht.

Augustus:

Begin augustus begon onze nieuwe trainer Patrick Verwei aan zijn nieuwe klus. Keeperstrainer Aad van Nieuwkoop en Assistent-trainer Mark Eversen waren ook dit jaar betrokken bij vrouwen 1. Nieuw in de staf waren teammanager Marcel Jansen, assistent-scheidsrechter Roy Vos en sportfotografe Dionne Jansen.

Nieuw in de selectie waren jeugdspelers Demi Nieuwenhuisen en Elise Spee en van buitenaf Dina Bourjila (Olympia VR1) en Lisanne Hogeveen (Saestum VR1).

Na goede trainingssessies werd er eind augustus met een mix van Vr1/VR2 geoefend tegen Spirit wat onze plek in de 2e klasse had overgenomen. Een leerzame wedstrijd die met maar liefst 1-5 werd verloren. Een teken dat we nog niet waren waar we wilden zijn.

September:

Zoals gebruikelijk begint het seizoen met bekerwedstijden. Op 3 september stond Hoofdklasser Sparta Rotterdam als tegenstander op het programma. Al in de 5e minuut gaf Lisanne haar visitekaartje af en maakte de 1-0 wat ook de einduitslag was.

Twee weken later kwam Topklasser Ter Leede op bezoek. Jodan Boys VR1 speelde zeer geconcentreerd en stuurde Ter Leede met 3-1 terug naar Sassenheim.

Ook in September de 1e competitiewedstrijd. De busrit ging gaan Zeeland waar IJzendijke te tegenstander zou zijn. Het werd een moeilijke wedstrijd. Dina kopte in blessuretijd de gelijkmaker tegen de touwen waardoor de sfeer in de bus van Almei-tours zeer goed zou worden.

Oktober:

In oktober stonden er weer de nodige wedstrijden op het programma. Na de 9-0 winst tegen SSS VR2 moesten de vrouwen naar Sassenheim reizen om tegen het 2e vrouwenteam van Ter Leede te spelen. Helaas kwam de scheidsrechter niet opdagen waardoor wij zonder te spelen weer naar Gouda mochten rijden.

Half oktober was voor het eerst het enthousiasme van Manon door de speakers te horen. Zij kon, samen met mentor Willem, vier Jodan Boys doelpunten aankondigen in de 4-1 winst op DSS VR2.

Een week later speelden we om 17.00 uur bij VDZ uit Arnhem in de 2e ronde voor de beker. Met een verdiende 1-3 winst werd de 3e ronde bereikt. Op de laatste zaterdag van oktober werd er in Hilversum van SC ’t Gooi gewonnen. Na een moeizame eerste helft waar Daniëlle ons een paar keer op de been hield werd uiteindelijk de zomertijd met een 1-5 winst afgesloten.

November:

In november waren er 3 doelpuntrijke overwinningen: Thuis werden Sparte Nijkerk (4-0) en CSW (7-2) verslagen en daartussenin klopten wij Wartburgia VR2 met 2-6. Eind november stond de kraker tegen WV-HEDW op het programma wat uiteindelijk de eerste van 3 nederlagen opleverde: 0-1.

December:

De nederlaag tegen WV-HEDW moest hersteld worden en wel tegen titelkandidaat IJFC VR1. Na een 1-0 achterstand gingen we met een voorsprong de rust in. Vlak voor tijd brachten we de 1-3 op het scorebord.

Daarna was Sleeuwijk VR1 aan de beurt. Het werd een 4-1 overwinning maar makkelijk werd het niet. Wél sloot Jodan Boys VR1 als winterkampioen de eerste seizoenshelft af.

Er stond nog wel een toetje op het programma: De 3e ronde voor de beker tegen Topklasser Be Quick VR1 uit Zwolle. Na een 0-1 achterstand maakte Carolien nog wel gelijk. Het was een prima wedstrijd vanaf Goudse kant maar helaas bleek de geslepenheid van Be Quick ons net te veel. Een 1-2 nederlaag én uitschakeling was het gevolg.

Januari:

Januari stond in het teken van het trainingskamp in Albufeira. Sponsor John Hornes had een ontzettend leuk en afwisselend programma in elkaar gezet. Overdag werd er getraind of wedstrijden gespeeld, ’s avonds was er tijd voor plezier met o,a, een Pub-Quiz en Karaoke.

Op zaterdag was er een toernooi met hoogspelende teams, Hoofdklasser SSS werd met 4-1 geklopt. In dit duel maakte nieuwkomen Maaike Rahms haar debuut. In de 2e groepswedstrijd volstond een gelijkspel tegen Topklasser Rijnvogels. Er werd zelfs gewonnen en wel met 1-0.

In de finale was zondag eersteklasser Ado’20 na strafschoppen te sterk waardoor wij met een 2e plek ook tevreden mochten zijn.

Helaas liep de inhaalwedstijd bij Ter Leede VR2 op een deceptie uit. Er werd met 2-1 verloren waardoor er 4 teams met evenveel punten bovenaan stonden.

Februari:

Jodan Boys VR1 herstelde zich goed en versloeg IJzendijke op eigen veld met 3-2. In de vakantie werd ook nog geoefend bij Hoofdklasser Barendrecht. Er werd een 1-3 winst geboekt.

Maart:

Ter Leede VR2 kwam op bezoek en Jodan Boys VR1 revancheerde zich voor de nederlaag in januari. Er werd met maar liefst 5-1 gewonnen waarbij Janet Waridi haar eerste speelminuten mocht maken. Intussen had Isabella Zegers de sprong vanuit VR2 gemaakt en zou het seizoen in het keurkorps afmaken.

Helaas werd door sneeuwval de uitwedstrijd bij DSS afgelast waardoor SC’t Gooi de eerstvolgende tegenstander was. Er werd met 5-2 gewonnen

Er werd ook gevoetbald voor de Rijnmond Cup. Na een 0-2 ruststand werd SSS VR1 alsnog met 3-2 verslagen. Helaas was er wel sprake van vermoeidheid in de eerstvolgende wedstrijd in de competitie. Er werd met 5-2 verloren bij Sparta Nijkerk wat ons een week later weer hielp door ook IJFC te verslaan. Hierdoor Bleef Jodan Boys de nummer 1 in de stand.

April:

Wartburgia kwam op bezoek. Het werd een regelmatige 3-0 overwinning. Later die week kwam Barendrecht VR1 op bezoek in het kader van de Rijnmond Cup. Isabella opende de score maar

Barendrecht kwam met 2 goals langszij. In de laatste minuut kopte Demi de bal uit een corner binnen waardoor er strafschoppen nodig waren. Jodan Boys bleek hierin de sterkste en ging derhalve door naar de halve finale.

Belangrijker was de competitie. Op dinsdagavond werd er naar Haarlem afgereisd om in te halen tegen DSS VR2. Het koste ons behoorlijk wat moeite om het Haarlemse verzet te slechten maar uiteindelijk lukte het Lisanne diep in blessuretijd de 1-2 erin te schieten. CSW was de volgende tegenstander. In Wilnis kende Jodan Boys weinig moeite en won met 0-7.

Op 22 april stond er weer een lastig karwei op het programma: WV-HEDW. Ook nu moest Jodan Boys VR1 diep gaan. Na een 1-0 achterstand maakte Dorien direct na rust de gelijkmaker. Sophie Opschoor, net terug van een vervelende blessure kopte in de laatste minuut de winnende goal binnen: 1-2.

Mei:

De halve finale werd bij Berkel VR1 gespeeld. De koploper in de Hoofdklasse was met 4-1 te sterk. Een week later kon Jodan Boys VR1 kampioen worden tegen concurrent IJFC VR1. Er was voor een fantastische sfeer gezorgd. Er was veel publiek op het zonnige Sportpark Oosterwei. Voor rust frommelde Lisanne de 1-0 binnen. In de tweede helft had Lisanne een puntgave assist in huis die door Renate Spee prachtig binnen werd geschoten. Een groot feest barstte los en terecht…..

De laatste wedstrijd was bij Sleeuwijk. Hier stond niets meer op het spel maar gewonnen werd er wel: 0-3. Een mooie afsluiter van ene prachtig seizoen.

Wat gaat ons de Hoofdklasse brengen volgend jaar? Die vraag zal beantwoord worden in het nieuwe seizoen.